Selasa, 19 Julai 2011

Apa nak jadi dengan Penyokong Malaysia

Penyokong Malaysia berpaling tadah apa bila barat datang..
Assalamualaikum..di sini aku nk beri komen sikit tentang penyokong Malaysia masa kini. Amat menyedihkan aku apabila pasukan Malaysia di belasah oleh pasukan dari barat (Arsenal) pada 13 Julai 2011 yg lalu…yang amat menyedih aku lg adalah sambutan dari penyokong Malaysia yg kebanyakkan berpaling tadah apabila kelab gergasi Inggeris bertandang di Malaysia…kemanakah sikap cintakan pasukan malaysia?????Adakah penyokong Malaysia ini seprti lalang….muadah beralih arah apabila barat bertandang…Sanggup menyokong pihak musuh dari menyokong pasukan negara Malaysia yg tercinta..sungguh sedih>>>>

penuh dengan gelombang merah

huh...sedihnya...mana penyokong Malaysia


                                            Sudahnya Malaysia di belasah 4-0 dengan Arsenal...

Malaysia VS Liverpool
Tragedi itu kembali lagi..skuad negara mngalami 'moral down' apabila melihat rakyat Malaysia sendiri turun ke bukit jalil pada 16 Julai 2011 dgn memakai jersi pihak lawan...Pasukan dari barat iaitu Liverpool telah bertandang ke Malaysia.....berpuluh2 ribu penyokong Liverpool dr Malaysia telah turun dgn jersi Liverpool...habis aku tgok pnyokong Malaysia tengelam di bumi Malaysia sendiri..

peh...merah suma...alahai org malaysia....mana bendera malaysia????

mcm ni ke penyokong bola sepak Malaysia...

safee keliru ngan sikap penyokong Malaysia,sya tak nak komen banyak2. korang layan jer video yg kat bawah ni ok.. cian lak tgk safee nak meraih kejayaan yg dia bagi GOL dgn penyokong pastu patah balik coz tgk penyokong yg berbaju merah.. sedih kan.. ilang semangat pemain ni main bola..

gambar yg menunjukan Safee sali lebih rela meraikan jaringan gol bersama2 kawan 

kecewanya Safee Sali kepada peminat bola sepak Malaysia selepas dia menjaringkan gol kedua ketika menentang Liverpool semalam. Video jaringan gol kedua Safee Sali menunjukkan dia berpatah balik untuk meraikan gol bersama rakan sepasukan selepas melihatkan lautan penyokong Liverpool.
Saya tidak tahu saya mahu meraikan jaringan saya tadi dengan siapa, saya keliru, saya keliru, jadi saya meraikan bersama rakan rakan seperjuangan saya” kata Safee Sali, penjaring gol ketiga Malaysia menentang Liverpool petang tadi.



keterangan gambar:
gambar 1-Safee Sali berlari ke arah penyokong untuk meraikan gol ketiga Malaysia..
gambar 2-eeeekkkk..Safee tekan brek...
gambar 3- Safee Sali berpatah balik ke depan gol Liverpool dgn tunduk sedih...
gambar 4- dan meraikan gol tersebut dengan rakan2 tercinta...


                                          
peh..6-3 Malaysia kena belasah

kepada pnyokong Malaysia...harap berubahlah...jgn krna barat datang...negara sendiri dibelakangkan...turun la ke stadium utk mnyokong pasukan negara kita yg tercinta...

Masih ada 1 game lg perlawan dgn Club gergasi dr Barat iaitu Chealsea..mari kita suma turun dgan baju jersi Malaysia, dgn laungan "Malaysia boleh"
perlawanan di jadualkan pada 21 Julai 2011 ni..

Chealsea VS Malaysia
Pasukan Malaysia yg di cintai,,"Malaysia Boleh"
ini yg kita mau..penuh kan studium dgn bendera Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan